He börja med såna där serverhallar. Som alla ville ha. Luleå var de som lyckades få Facebook att inse att det är här man skulle bygga sitt första datacenter utanför USA. Vid polcirkeln, nästan i Ryssland – eller ”in the Arctic” som internationell media berättade om det. Då den största IT-nyheten Sverige någonsin fått ut…



